Wat doet u in geval van fraude?

Hebt u verdachte transacties opgemerkt op uw rekening?

Bent u het slachtoffer van phishing of vishing?

Hebt u uw M1 en M2-codes doorgegeven aan een persoon met slechte bedoelingen?

A woman completes an online payment transaction, seamlessly handling the process through her smartphone with ease and convenience.

Blokkeer onmiddellijk al uw Online & Mobile Banking-abonnementen

  • ofwel via uw Online/Mobile Banking (door te klikken op ‘Blokkeer mijn abonnement’);
  • ofwel via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).

Eenmaal uw abonnementen geblokkeerd zijn, kunnen geen transacties meer uitgevoerd worden in uw Online & Mobile Banking met de betrokken abonnementen.

Uw kaarten worden niet geblokkeerd tenzij u dat expliciet vraagt. U kunt ze dus blijven gebruiken in winkels en online handelszaken.

Om uw abonnement te deblokkeren, moet u contact opnemen met onze helpdesk op +32 2 229 69 40.

Voor meer informatie over veiligheid online, kunt u de verschillende rubrieken op onze pagina over veiligheid raadplegen, net als deze websites: safeonweb.be en febelfin.be.

Meer over dit onderwerp

A fox among a group of unsuspecting chickens. Veiligheid Artikel
19 September 2024

Laat u niet vangen!

Fraud alert Veiligheid Artikel
15 Juli 2024

Halfjaarlijks dashboard over fraude - Eerste halfjaar 2024

Febelfin logo Persartikels, Persberichten en Nieuws Artikel
06 Mei 2024

Beleggingsfraude: een gezamenlijke video om de Belgische bevolking te sensibiliseren