Fraude, phishing en veiligheid op internet
Valse websites, verdachte e-mails, smishing … In dit digitale tijdperk loert fraude om de hoek. Wat zijn de recente ontwikkelingen op dat vlak? Waar moet u op letten? En wat doet u als u slachtoffer wordt van een aanval?
Twijfelt u aan de betrouwbaarheid of echtheid van berichten die u ontvangt? Neem dan contact op met uw vertrouwde adviseur of surf naar de website van de FSMA, de toezichthouder van de Belgische financiële sector. Zo blijft u op de hoogte van de nieuwste fraudetechnieken en phishing-methodes.
Blokkeer onmiddellijk uw Online & Mobile Banking via uw Online of Mobile Banking of via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).
- Blokkeer onmiddellijk uw bankkaarten via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).
- Blokkeer ook zo snel mogelijk uw Online & Mobile Banking via uw Online of Mobile Banking of via Card Stop.
- Neem meteen contact op met uw adviseur.

Enkele onontbeerlijke tips om veilig te surfen
- Bescherm uw computers, tablets en smartphones met een aangepast antivirusprogramma
- Surf op internet, maar gebruik uw gezond verstand
- Deze aandachtspunten zijn belangrijk wanneer u zich aanmeldt in uw Online Banking
- Wees voorzichtig met e-mails van onbekende afkomst
- Neem volgende voorzorgsmaatregelen wanneer u online shopt
Voor meer informatie over veiligheid online, kunt u onze inzichten en veelgestelde vragen over veiligheid raadplegen, net als deze websites: safeonweb.be en febelfin.be.
Nieuws i.v.m. online veiligheid
Andere pagina's die u mogelijk interesseren
Kaart verloren of gestolen? Wat moet ik doen als ik slachtoffer ben van cybercriminaliteit? ...
Ontdek hoe je veilig bankiert en fraude voorkomt met tips over cyberveiligheid, phishing en identiteitsfraude. Nagelmackers beschermt jouw gegevens, zodat je financiën optimaal beveiligd blijven.
Voortaan hebt u uw bank altijd bij de hand. Dankzij de gratis app Mobile Banking kunt u uw rekeningen raadplegen en verrichtingen doen met uw smartphone waar en wanneer u maar wilt.