Veiligheid op internet belangt ons allemaal aan
Valse websites, verdachte e-mails, smishing …
In dit digitale tijdperk loert fraude om de hoek.
Wat zijn de recente ontwikkelingen op dat vlak? Waar moet u op letten? En wat doet u als u slachtoffer wordt van een aanval?
Wat doet u in geval van fraude?
Kaart verloren of gestolen?
- Blokkeer onmiddellijk uw bankkaarten via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).
- Blokkeer ook zo snel mogelijk uw Online & Mobile Banking via uw Online of Mobile Banking of via Card Stop.
- Neem meteen contact op met uw adviseur.
Het slachtoffer van fraude?
- Blokkeer onmiddellijk uw Online & Mobile Banking via uw Online of Mobile Banking of via Card Stop op +32 78 170 170 (24u./7d.).
Voor meer informatie over veiligheid online, kunt u de verschillende rubrieken op onze pagina over veiligheid raadplegen, net als deze websites: safeonweb.be en febelfin.be.
Enkele tips om u te beschermen
Hier vindt u enkele onontbeerlijke tips om veilig te surfen:
- Bescherm uw computers, tablets en smartphones met een aangepast antivirusprogramma
- Surf op internet, maar gebruik uw gezond verstand
- Deze aandachtspunten zijn belangrijk wanneer u zich aanmeldt in uw Online Banking
- Wees voorzichtig met e-mails van onbekende afkomst
- Neem volgende voorzorgsmaatregelen wanneer u online shopt
Nieuws i.v.m. online veiligheid
Wil u op de hoogte blijven van het laatste nieuws i.v.m. online veiligheid?
Wacht dan niet langer om deze artikels te raadplegen.
Uw bank zal u nooit om uw pincodes of andere codes vragen.
Twijfelt u aan de betrouwbaarheid of echtheid van berichten die u ontvangt? Neem dan contact op met uw vertrouwde adviseur of surf naar de website van de FSMA, de toezichthouder van de Belgische financiële sector. Zo blijft u op de hoogte van de nieuwste fraudetechnieken en phishing-methodes.